Niet tevreden?
Wat kunt u doen bij een klacht?
Met grote zorg gaan we met uw auto om en met de juiste middelen repareren we de schade
aan uw voertuig. Reparatie is mensen werk en helaas kan er ook ooit iets misgaan. In dat
geval doen we er alles aan om dit voor u op te lossen.
Mocht dit niet naar tevredenheid gaan, dan heeft u de volgende mogelijkheden:
Stap 1: bespreek uw klacht met een medewerker van Vakgarage De Dames van Hurkmans
De Dames van Hurkmans vindt de klanttevredenheid een belangrijk goed en zal er
alles aan doen om uw ervaring van ons bedrijf positief te houden.
Mocht u niet tot een tevreden oplossing met onze medewerker komen dan kunt u ten alle
tijden een gesprek met de directie vragen. Leidt het gesprek niet tot een goede oplossing?
Ga dan naar stap 2.
Stap 2: schrijf een brief aan de directie van De Dames van Hurkmans
In de brief vertelt u wat uw klacht is. U krijgt dan schriftelijk antwoord van ons. Bent u niet
tevreden met het antwoord en ontstaat er een verschil van mening? Neem dan contact op
met de onafhankelijke geschillencommissie van onze brancheorganisatie BOVAG. Hoe u dat
kunt doen, leest u bij stap 3.
Stap 3: meld de klacht aan De Geschillencommissie Bovag consumenten
Voordat u zicht tot de Commissie wendt, kunt u desgewenst eerst nog BOVAG Bemiddeling
inschakelen (tel. 030 65 95 395, lokaal tarief). Het postadres van BOVAG Bemiddeling is
Postbus 1100, 3980 DC te Bunnik. BOVAG Bemiddeling bemiddelt gratis.
Als u een geschil aan De Geschillencommissie wilt voorleggen, dient u altijd eerst het
vragenformulier in te vullen. Op het vragenformulier geeft u niet alleen aan wat uw klachten
zijn, maar ook wat uw voorstel is ter oplossing van het geschil. (De procedure is te vinden op
www.degeschillencommissie.nl)
Wat gebeurt er hierna?
De Geschillencommissie doet uitspraak in de vorm van een bindend advies. Dergelijke
uitspraken leveren geen executoriale titel op. Als een bindend advies van de Commissie niet
wordt nagekomen, moet alsnog de gewone rechter worden ingeschakeld.
Aangezien De Dames van Hurkmans lid is van de BOVAG Schadeherstelbedrijven
bent u echter wel verzekerd van nakoming. Mochten we om een reden niet in staat zijn om
het op te lossen, dan staat de nakomingsgarantieregeling van de BOVAG borg tot nakoming.
Meer over De Geschillencommissie
De achterliggende gedachte bij het oprichten van een Geschillencommissie is, dat zij een
alternatief biedt voor de normale gerechtelijke procedure met als voordeel, dat
rechtzoekenden goedkoper, sneller en deskundiger worden geholpen.
De Geschillencommissie bestaat uit drie leden: een voorzitter aangezocht door de Stichting
Geschillencommissies voor consumentenzaken (SGC), een lid voorgedragen door de
Consumentenbond en een lid voorgedragen door de Consumentenbond en/of de ANWB.
Alle leden worden door het bestuur van de Stichting benoemd en zijn volstrekt onafhankelijk
en onpartijdig
De Dames van Hurkmans
Afrikalaan 1a
5232BD ’s-Hertogenbosch
tel. 073-7110421
info@ddvh.nl